Leren is spannend: ontdekken wat je kunt, maar ook herontdekken wat je stiekem misschien wel wist, maar niet (meer) gebruikt. Leren is ook vooral ontzettend gaaf. Daarom hieronder een overzicht van ons huidige aanbod aan trainingen en workshops:
Creatief denken
In onze dagtraining ‘Slim Ontsporen’ maak je intensief kennis met de essentie van creatief denken. De training is bedoeld voor iedereen (individuen of teams) die zich in korte tijd op hoog niveau wil verdiepen in creatief denken, en zijn of haar creativiteit wil ontwikkelen. Op een interactieve manier, dus niet alleen op basis van theorie, maar juist ook door samen erváren wat kennis over je brein en creatieve technieken op kan leveren. De training geeft je een aantal krachtige tools in handen die je creatieve denkkracht vergroten, en die je helpen om op nieuwe, originele ideeën en oplossingen te komen. Je leert anders kijken, ontdekt hoe het komt dat je denksporen regelmatig hetzelfde vaste spoor volgen, en uiteraard hoe je daar met creatieve denktechnieken verandering in brengt.
Deze training is er ook in een workshopvariant van 1 dagdeel.
Team-APK
Als je je auto niet regelmatig onderhoudt of een APK-beurt geeft, dan blijft hij niet lang lekker rijden. Ook teams hebben regelmatig een opfrisbeurt of APK nodig, om optimaal te kunnen blijven functioneren. A-PK voor teams is een echte teamworkshop waarin de focus ligt op het samen vaststellen van de teamconditie, maar ook op samenwerking, communicatie en relatieonderhoud. In deze inspirerende workshop ontdek je samen met je team wat de sociale code van een gezond team is, hoe je eigen team er voor staat, en waar knel- of verbeterpunten zitten. En uiteraard hoe je die samen aanpakt. Resultaat: een boost voor je team en concrete, praktische handvatten om je team eenmaal weer op het werk, goed te blijven onderhouden!
LET OP! We geven deze workshop nu ook als dagvariant, samen met paardencoachingsexperts Bureau van Betekenis. Het ochtendeel bestaat dan uit de PK - een uitgebreide teamsessie met de paarden in de bak, en het middagdeel uit de vertaalslag van het ochtenddel naar een complete team-APK. Uiteraard hoort daar een APK-formulier met alle bevindingen bij.
Zeg maar 'nee', dan krijg je er twee!
Misschien ben jij wel een van de vele mensen die dit herkennen. 'Wil jij even...' Of: 'Als jij nou eens...'. En vul vervolgens maar een vraag in over iets waar je helemaal geen zin in hebt, waar je tegenop ziet, of geen tijd voor hebt. Je durft alleen geen nee te zeggen tegen je baas, je collega, of je partner. Dus hoor je jezelf 'ja' zeggen, en baal je, want je zit er weer aan vast. Hoe zeg je nou 'nee', zonder iemand te kwetsen? Sterker nog, hoe zeg je 'nee' en hou je de relatie gewoon prima in stand? Het kan. En het levert je op dat je 1) goed voor jezelf zorgt 2) je grenzen weet te bewaken 3) respect afdwingt en een prima relatie houdt. Je krijgt er dus geen twee, maar zelfs drie. Interesse? Kom dan naar deze inzichtgevende én praktische workshop, met professionele trainingsacteur om situaties concreet te oefenen!
Omgaan met weerstand
Verandering kan tot weerstand leiden, maar ook het tegenovergestelde is waar. Weerstand leidt immers vaak ook tot verandering. Weerstand wijst je op de betrokkenheid binnen je team . Of op niet onderkende risico’s van een verandering. Hoe doorloop je samen met je team verstandig - met begrip én duidelijkheid - de fasen van een veranderingsproces? Ik help u om de belangrijkste signalen van weerstand te herkennen en bied u de handvatten om het gedrag en de houding van uw medewerkers (preventief) om te buigen.
Factor-C Analyse
Factor-C is dé methode voor het herijken van je doelgroepen. Maar ook voor een gezamenlijke bewustwording van alles wat met effectieve communicatie en samenwerking te maken heeft. Daarbij staat steeds het perspectief van de doelgroep centraal. Als je deze methode goed toepast, zorgt hij voor een communicatievere (project)organisatie, waarin alle rollen en verwachtingen volledig helder zijn, en waarin samenwerking en dialoog centraal staan. De methode is snel, concreet, praktisch en gebaseerd op wat je organisatie of project al in huis heeft. We vinden dus niet opnieuw het wiel uit: wat goed is blijft. Wat beter kan, passen we samen aan. Met een groep van maximaal 10 personen, bestaande uit de belangrijkste rollen binnen je organisatie of project, gaan we in 4 uur tijd intensief aan de slag. We bepalen in welke fase je (project)organisatie zich op dit moment bevindt, en welke doelstellingen daar bij horen. Daarbij kijken we ook welke stakeholders jullie nodig hebben of moeten informeren om jullie doelstellingen te halen. Vervolgens stellen we een top 10 van jullie stakeholders vast en kijken we welke rol en welke invloed ze hebben. Tot slot formuleren we per stakeholder een kernboodschap, bepalen we de communicatiemiddelen en spreken we samen af wie wat gaat doen om de communicatie en het betrekken van de doelgroepen in de besproken fase tot een succes te maken.
Let op: omdat we voor onze trainingen ook zelf steeds investeren in voorbereiding, catering en andere uitgaven, brengen we 50 procent van het bedrag in rekening als je binnen 7 dagen tevoren afzegt. Bij afzeggen een dag tevoren of op de dag zelf, ben je het hele bedrag verschuldigd.